Wie zijn wij

Oprichting

Voorbereidende vergaderingen op 25 augustus en 6 november 2011. Opgericht in Brussel, op 11 december 2011, door 7 stichtende leden.

Om onze objectiviteit te waarborgen, mogen er geen mensen in de raad van beheer zetelen die financiële of andere belangen hebben in de stotterwereld (bijvoorbeeld als stottertherapeut, professor, onderzoeker, enz).

Beschrijving

• Onafhankelijk: wij zijn van niemand afhankelijk, financieel noch professioneel.
  • Informatief: alles wat je wilt weten over stotteren, van serieuze lectuur tot muziek, film en humor.
  • Objectief: alle behandelingswijzen komen aan bod met hun voor– én nadelen.
  • Voor iedereen: wij richten ons tot stotteraars zelf, hun ouders en familie, logopedisten, studenten, onderzoekers, …

Raad van Beheer

Erik Lamens, voorzitter

Filmscenarist en regisseur, Brussel.

Erik heeft erg gestotterd als kind en dit heeft een zeer zware invloed gehad op zijn leven. Na jarenlange therapie is hij nu sociaal en professioneel vloeiend. Hij heeft een korte film gemaakt over zijn stotterende jeugd "To Speak". Die film is gespeeld op filmfestivals en op televisies in de hele wereld en won in totaal 17 prijzen. De film wordt vaak gebruikt door logopedisten en stottertherapeuten om te tonen welke verborgen gevoelens er leven bij een stotteraar. Hij schreef en regisseerde ook ‘SM–rechter’ (2009).

Kris Panis, secretaris

Projectadviseur verlichting, Sint-Niklaas.

Kris stottert reeds vanaf zijn prille kindertijd, en is na tal van therapieën sociaal en professioneel vloeiend. Ervaring deed hij op bij Stotterforum, waarin hij gedurende de periode 2004 - 2010 actief meewerkte en onder meer verantwoordelijk was rond de organisatie van de gespreksavonden voor scholen. Als stichtend lid stond hij ook mee aan de wieg van BSV, waar hij sinds april 2013 de taak van secretaris in de raad van beheer opneemt.

Medewerkers

• Martine De Vloed, administratief bediende, Gentbrugge
  • Katrien De Winne, administratief bediende, Gent
  • Nic Stercx, aankoper programma's voor televisie, Tervuren
  • Vincent Leroy, boekhouder, Kortrijk
  • Carole Vloeberghs, opvoedster, Antwerpen
  • Dirk Vannetelbosch, pastoor, Jette
  • Kevin Geeurickx, sales manager, Antwerpen
  • Willem Van de Putte, architect, Gent
  • Marie-Thérèse Willemsen, grafisch vormgeefster, Antwerpen

Stichtende leden

Erik Lamens, Nathalie Van den Bergh, Andreas De Rijcke, Martine De Vloed, Dirk Vannetelbosch, Rob Kegel, Kris Panis, Patrick Verheye.