Stottercafé

Stottercafe Hasselt

De zomer is in aantocht en daar komt onze zonnige zomereditie aan van Stottercafé Hasselt! Durf jij te improviseren? Kom en laat je verrassen.

Wij nodigen u en uw familie, vrienden, cliënten, graag uit op onze volgende editie met als thema improvisatie. Het spontaan creëren of bedenken van concepten ter plekke is iets wat we in de dagdagelijkse communicatie tegenkomen. Een goede manier om dit samen eens te oefenen en te bespreken bij een drankje lijkt ons.

• Wanneer ?

Donderdag 23 Juni 2016 om 19u30

• Waar ?

Cafe Florian

Fruitmarkt 22

3500 Hasselt

• Iedereen welkom

Gent – Antwerpen

Op dit moment vindt het Stottercafé plaats in Gent en Antwerpen. In tegenstelling tot zelfhulpgroepen, die vaak gebonden zijn aan een bepaalde therapievorm, is het Stottercafé een ontmoetingsplaats voor alle stotterende personen.

Een Stottercafé wil een een veilige ontmoetingsplaats zijn voor alle stotterende mensen, los van het feit welke therapie ze al dan niet volgen. Ook mensen uit hun omgeving (ouders, vrienden, collega’s, leerkrachten…) en logopedisten zijn welkom. Niettemin waakt het Stottercafé er over dat dit concept niet misbruikt wordt om de ene of andere therapievorm te promoten.
De wensen en behoeften van de stotterende mens staan in het Stottercafé centraal.

In het Stottercafé kunnen stotterende personen dus hun ervaringen – zowel negatieve als succeservaringen – en gevoelens uitwisselen. Of het Stottercafé biedt een podium voor lezingen of workshops. Dit kan bv. gaan over omgaan met faalangst, stotteren en relaties, stotteren en werk,…
Daarna is er ruimte om aan de bar gezellig bij te kletsen. Suggesties voor onderwerpen zijn steeds welkom op onderstaande e–emailadressen of Twitter.

Gent

Volgende edities

Meer data volgen spoedig.

Voorbije edities

17 Okt 2013

Stottercafé Gent: Stotteren op de werkvloer

Laat je beroepskeuze (deels) bepalen door je stotteren? Vermeld je
in je sollicitatiebrief of cv dat je stottert? Hoe breng je je stotteren tijdens een sollicitatiegesprek ter sprake? Of heb je het gevoel dat je als stotterende persoon je op andere fronten extra moet bewijzen om die droomjob binnen te halen? Laten collega’s omwille van je stotteren je links liggen? Praat je baas met je over je stotteren?

28 Mar 2013

Stottercafé Gent: The Human Beatbox

The Human Beatbox. Kaki Gaia Dada. Beeldhouwer, copywriter, schrijver, performer. Op donderdag 28 maart geeft hij op het Gents Stottercafé acte de présence als The Human Beatbox.

24 Jan 2013

Stottercafé Gent: Gents Stottercafé blikt vooruit naar Wereldstottercongres 2013

Het tweede Gents Stottercafé blikt vooruit naar het Wereldstottercongres, dat in juni 2013 in Lunteren (Nederland) plaats vindt. Om de twee jaar is dit congres een internationale ontmoetingsplaats voor mensen die stotteren, mensen uit hun directe omgeving en therapeuten. Binnenkort dus op een boogscheut van hier en dus reden te meer om Richard Bourgondien en Maartje Borghuis uit te nodigen.

24 Okt 2012

Stottercafé Gent: Een praatcafé als geen ander

Stotter jij ook? En vind jij het soms moeilijk om er mee om te gaan? Op school, op je werk, of als je nieuwe mensen ontmoet? Dan ben je welkom in het stottercafé, een ontmoetingsplaats voor mensen die stotteren.

Antwerpen

Volgende edities

Meer data volgen spoedig.

Voorbije edities

22 Mei 2013

Stottercafé Antwerpen

De tweede editie van het Stottercafé Antwerpen komt eraan. Het thema wordt ‘stotteren en belangrijke mijlpalen in het leven’. We hopen jullie daar (nog een keer) te mogen ontmoeten!

20 Feb 2013

Stottercafé Antwerpen

In navolging van het succesvolle Gents Stottercafé zijn wij trots u te melden dat er vanaf 2013 ook een Antwerps Stottercafé komt. Het Antwerps Stottercafé is een ontmoetingsplaats voor iedereen die stottert of van dichtbij te maken heeft met stotteren; denk maar aan je kind, een familielid, collega, vriend of kennis.