Reacties Wereldstotterdag 2012

Geplaatst op: 30/10/2012

Beste,
Goed begonnen = half gewonnen!
Ik hoop in de toekomst (misschien ook samen met mijn studenten) een goed contact te kunnen opbouwen met jullie (vereniging).

Chapeau voor jullie inzet voor deze groep. Knap dat jullie het aandurfden om een organisatie op touw te zetten als ondersteuning. Knap dat jullie BSV op de kaart hebben gezet.

Hello Erik,
Just wanted to say what a wonderful meeting you helped organize last Saturday. It was great to see you, and witness how far you have some in a year in putting together your organization. I was very happy to meet your parents and talk with your father, and thrilled to see his enthusiasm and support for your endeavors. You can be extremely proud of yourself, I just wanted to congratulate you again!!
All the best and see you soon I hope, Hatsy.

Een heel mooi initiatief dat inhoudelijk correct en interessant werd opgevuld. Proficiat!

Bedankt voor de super leerrijke dag!! De variatie aan onderwerpen hield het boeiend. Fantastisch initiatief!! Dikke proficiat, BSV!!

Leuk om met eigen ogen te zien dat jullie als organisatie niet alleen een goede steun zijn voor personen en kinderen die stotteren, maar ook inhoudelijk en deontologisch correcte informatie geven.
Als beginnende stottertherapeut hoop ik samen met jullie te groeien in het aanbieden van hulp en ondersteuning voor iedere persoon die kampt met een stotterproblematiek. Proficiat!

Ik wil jullie zeker nog eens feliciteren met het grote succes en de mooie manier waarop jullie zoveel mensen bereikt hebben! Daar was dus echt echt wel nood aan!
Ik ben zeer enthousiast over de objectieven van BSV en vind het vooral nodig dat BSV er is. Ik steun dus graag op eender welke manier de initiatieven of acties in de toekomst! Laat maar horen!

De nieuwe Belgische Stottervereniging droeg er dit jaar in ruime mate toe bij dat ‘Wereldstotterdag’ ook in België niet onopgemerkt voorbijging. Op zaterdag 20 oktober organiseerde zij samen met de Franstalige zustervereniging APB te Brussel een hele reeks druk bijgewoonde informatieve sessies rond thema’s als wetenschappelijk onderzoek, stotteren en werk, ouders en kinderen, ontspanning en relaxatie. Op 22 oktober, Wereldstotterdag zelf dus, kregen zij het voor elkaar dat zowel Studio Brussel als Q–music een ganse dag speciale aandacht besteedden aan stotteren, liedjes over stotteren uitzond of gezongen door zangers met een stotterprobleem. TV–journaals en Koppen gaven stotteren een plaats. Ook de geschreven pers kon niet voorbijgaan aan ‘Wereldstotterdag 2012’. Een dag met bijzondere aandacht aan een nog steeds erg weinig begrepen fenomeen. Ongetwijfeld een grote opkikker voor alle mensen met stotterproblemen en een dikke pluim voor de Belgische Stottervereniging.

Welk stotterliedje staat op nummer één in de Stotter Top 10 van Studio Brussel? Scatman John gooit vast hoge ogen met zijn hit ‘Scatman’. Of wordt het toch ‘My Generation’ van The Who, ‘You Ain’t Seen Nothing Yet’ van Bachman–Turner Overdrive of ‘Changes’ van David Bowie?
De Stotter Top 10 van Studio Brussel wordt maandagochtend – op Wereldstotterdag – tussen 08.00 en 09.00 uur tijdens het radioprogramma ‘Siska staat op’. uitgezonden. Dit mede dankzij de Belgische Stottervereniging (BSV). Om 07.30 uur wordt Erik Lamens, voorzitter van de BSV, op Studio Brussel geïnterviewd door presentator Siska Schoeters.

Radioluisteraars kunnen maandag 22 oktober 2012 tijdens Wereldstotterdag tips voor stotterliedjes sms’en naar de Belgische radio–omroep Q–music. Dat meldt de website van de Belgische Stottervereniging.
Tijdens het programma Wim Oosterlinck Showtime zal een top 10 van stotterliedjes worden samengesteld. Fragmenten van die liedjes zullen te horen zijn.
Sms’en kan tussen 16.00 en 18.00 uur.

Ook voor ons was dit een bijzonder interessante en plezante ervaring. We hopen dan ook dat we dit in de toekomst nog op de een of andere manier kunnen blijven samenwerken.
Onze complimenten voor een bijzonder geslaagde organisatie van de Wereldstotterdag en bedankt voor de prettige samenwerking.

Proficiat Erik, Nathalie en Andreas! Jullie hebben samen een mooi resultaat neergezet met het stottercongres! Met jullie passie hebben jullie heel wat mensen een hart onder de riem gestoken. Jullie passie zal ook in de toekomst een belangrijk verschil gaan maken!
Graag sta ik open voor het verkennen van een mogelijke verdere samenwerking!

Het was een hartverwarmende studiedag in het "Pavillon des conférences" van UCL. Alhoewel we door de eigen ervaring als ouder van Erik al zeer veel hadden begrepen van deze aandoening brachten de zeer goede sprekers nog meer interessante en nieuwe gegevens aan. Onze wens: dat de inspanningen van de wetenschappelijke raad van BSV baanbrekend zouden mogen worden om de vele nog onbeantwoorde vragen rond dit syndroom te kunnen beantwoorden. Onze oprechte gelukwensen aan de voorzitter en zijn organiserend team!

Met veel plezier, Nathalie. Succes in de toekomst!
Groeten! Wim

Met plezier gedaan!

Dag Nathalie,
Met plezier!
Groet, Christophe

Studiedag in het kader van de Wereldstotterdag was super interessant en gezellig! Proficiat!

Doe zo voort! Goed bezig!!

Super!

Proficiat!

Proficiat met dit knappe initiatief! Nog heel veel succes!

Fijn dat wij er ook bij mochten zijn! Nogmaals een dikke proficiat met jullie vereniging en jullie succesvolle dag!!

Ziet er geslaagd uit allemaal daar. En wat ziet die voorzitter en netjes uit zeg!!!
Proficiat met jullie succesvolle eerste ISAD namens de Nederlandse stottervereniging Demosthenes.

Wie is die knappe vent in dat pak? Gefeliciteerd met een fantastisch jaar!

Ik zoek de lijst met stotterliedjes. Ik probeer het hier in Zweden ook gedaan te krijgen. :-)

Ongelooflijk goed!

Zalig, de max!

Goed georganiseerd!

HEEL ERG BLIJ MET BSV!

In theorie klinkt jullie objectiviteit heel erg goed. Jammer genoeg opent dat de deur voor ‘mirakelmethoden’ meer dan voor op wetenschap gebaseerde methodes.

Stop met het gebruiken van het woord ‘stotteraar’. Stotteren is geen handicap!

Ik ben erg onder de indruk van jullie organisatie, jullie werk en jullie doelstellingen. Proficiat! Als ik één tip mag geven, gebruik het woord ‘stotteraar’ a.u.b. niet meer. Ik vertel aan mijn clientjes als stottertherapeut zo vaak dat stotteren niet is wat je bent, maar wat je doet. Dus een persoon die stottert is meer geschikt.

Noot: als reactie op deze feedback, legden wij het woord ‘stotteraar’ voor aan onze leden en geïnteresseerden op onze Facebookpagina en in onze Telex. Facebook reacties kunt u hier lezen. Laat ons ook uw mening weten, via Facebook, Twitter of e–mail